Russels Lof

Lieve mam

IMG_9635

Een paar dagen geleden ontving ik het volgende bericht van Hallmark:

Beste Noortje,

Hoera! Mw. M. is woensdag 03 januari jarig!
Verras Mw. M.! Stuur nu een verjaardagskaart,
dan betalen wij de postzegel!

Dat was natuurlijk een prachtig aanbod, dus ik zocht meteen een kaart uit en schreef de volgende tekst (ik hoop maar dat hij op tijd aankomt):

Lieve mam,

Van harte gefeliciteerd met uw eerste hemelse verjaardag! Een verjaardag zonder verjaring, maar ook een zonder verwarring, pijn en ongemak. Wat zal het heerlijk zijn om een goddelijk lekker gebakje te eten met alle dierbaren die al eerder gingen. Pa heeft vast een goede fles wijn klaarstaan, een mooie Château Ciel? En wat zullen er een boel lieve diertjes zijn die daarboven vrolijk rondhuppelen…

Wij kinderen proosten de 3e natuurlijk even de hemel in. We missen u enorm, maar teren op een leven aan liefdevolle herinneringen.

Liefs en kusjes van mij en tegelijk ook voor de dierbare huisgenootjes van vrienden die ons het afgelopen jaar ontvielen: Liza, Guusje, Oscar en, nog maar heel recent, het lieve Plukje. Ze lieten een enorme leegte achter, maar tegelijk ook zoveel mooie herinneringen en vooral een warme plek, diep in ons hart.

XNoor

PS Kleine Puk maakt het uitstekend hoor, we zijn zo blij met haar!

 

Clair de Lune – Debussy  (Fijn om te beluisteren bij de beelden…)

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

Eén reactie

  1. Mo

    Beste Noortje, dit is ook weer één van die eerste keren zonder …. zo herkenbaar, mijn man is dit jaar overleden … ik wens je een mooie gedenkdag. Ook zo herkenbaar is het verdriet maar dan ook die glimlach ze wisselen elkaar af zo ook het missen maar weten dan het lijden voorbij is en er vrede mee hebben hoe moeilijk ook…. Dikke knuffel van mij voor jou, liefs Mo

    • Oh Mo wat een verdrietig bericht, wat een zwaar jaar moet het dan geweest zijn voor jou… Toch ook wel van een iets andere orde dan in mijn geval afscheid nemen van iemand die echt een voltooid leven had, al kun je verdriet natuurlijk nooit ‘categoriseren’. Maar gelukkig is er ook bij jou die glimlach en vrede met de situatie, hoe moeilijk ook. Dikke knuffel van mij ook voor jou, speciaal op deze laatste dag van het jaar. Dat het nieuwe maar mild mag zijn voor je. En wat ontzettend lief dat je reageerde.

      • Mo

        Dank je wel Noortje … 54 is eigenlijk geen leeftijd om het eeuwige met het tijdelijke te verwisselen maar meestal heb je daar zelf geen stem in …. Ik wens jou en de jouwen het aankomende jaar veel goeds toe met uitspattingen van geweldige momenten, van maken van mooie herinneringen want dat is al dat overblijft uiteindelijk. Altijd voorwaarts blijven gaan al is het soms twee stappen vooruit en weer eentje terug … en dan toch weer het been bijtrekken om weer vooruit te komen.We gaan er gewoon voor!

        • Ik hoop dit jaar 54 te worden…
          Wat een verdriet en gemis moet dat zijn… maar ik bewonder je positieve houding. Ik denk dat je man zijn hand op je rug houdt om je vooruit te helpen en ik hoop dat je bij de stapjes terug ook liefdevolle steun krijgt van dierbaren om je heen. Een nieuwjaarsknuffel vanuit Friesland X

  2. José

    Wat mooi bewoord Noortje! En dan die video foto’s erbij! Toch weer even een traantje bij mij. Voor jou en Jonas heel veel liefs en leuke dingen in 2018 en we hopen je dan weer eens op Texel te ontvangen.

  3. Anoniem

    Speel Debussy ( you tube) en kom hier weer op jouw blog terecht.
    Alweer een jaar verder dat jouw lieve moeder afscheid van jullie heeft genomen en
    wat een zegen dat ze deze Covid- pandemie niet heeft moeten meemaken !
    Het wordt steeds moeilijker te bevatten maar volhouden en hopen op betere tijden, Noortje.
    Ik denk vaak aan je en wens je sterkte met alle narigheid rondom ons.
    Lieve groeten, van mij.
    Helga

Plaats een reactie

bluebrightly

Wanderings & Observations

Eveline Lenderink

op mijn werk rust copyright, wil je een foto gebruiken mail mij dan via de contactpagina

Santiago the Shepherd

“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”

Sherry Felix - port4u

Artist, Photographer and Computer Tutor/Tech

Yemrev Kiekt

...meestal in de natuur, soms in een donkere stad...

schrijfselsvanmij

kleine dingen die me zoal bezig houden

willy huisman

fotografeert & schrijft verhalen en gedichten

Russels Lof

RusselsLof is een lofzang op het leven, in woord en beeld. Leuk dat je komt kijken op mijn blog; hopelijk geniet je met me mee!

Matroos Beek

Grensgevallen

jhoudephotography

Simply photography

Deborah Hamar

Just me . . .

fotografie Sjoukje

Er is zoveel moois te zien en het is geweldig om dat vast te leggen met mijn camera.

paard-en-mens

Een persoonlijke zoektocht naar de relatie tussen paard en mens.

pix & kardz

squeezing the moment, sharing the joy