Russels Lof

Pais en vree

IMG_1172

Hmmm, jammie
Ooohhmmm
Krunsj, sjmak, schmull
Zzzzzz

Wattuh?
Wasda?
Oh… mens met lens
Moven?
Neuh, die ken ik, is ongevaarlijk

Waar is dat hondenbeest?
Honderd meter verderop, bang voor ons
Woehahahaaaa
Hoe a-relaxed!

Hmmmm
Oooohhmmm
Krunsj, sjmak, schmull
Zzzzzz

IMG_1137-002
Schots en… scheef (zie die eigenwijze blonde!)

IMG_1164

Oooohmmm

kappersbeurt nodigIk zie niks…

Eén reactie

  1. Jeany

    Als je er de volgende keer weer bent, vraag eens de naam van hun frisseur, ik vind die kapsels echt heel trendy hoor!! Lekker stoer. En die blonde, is vast vergeten zijn/haar hoorntjes de goede kant uit te draaien, vast met verkeerde been, eh.. Poot uit bed gestapt. ;))
    Leuke reportage, ik moet gelijk weer aan mijn zeer lachwekkende ontmoeting dekking met deze dieren,mzal het nooit vergeten…. 😊

  2. Hee, toevallig ben ik gisteren ook vlak langs zo’n gezellige familie gelopen! Ik ben dan onder de indruk van zoveel harig dier en hou graag een beetje afstand (net als Diaz). Extra leuk om nu toch die gezichtsuitdrukkingen eens te kunnen zien. Er is er eentje die me aan mijn puber doet denken, zo onder dat haar vandaan: ‘Wat móet je nou eigenlijk..?’

    • Haha, leuke associatie. En ik lijk stiekem ook wel een beetje op Diaz. Ben ook eens – met Diaz – en het was waarschijnlijk ook door Diaz, achterna gezeten door een stiknieuwsgierige Schot, en dat vond ik toch ook wel een partij griezelig.

  3. Môge Noortje. Je bent er in geslaagd om mij vanmorgen een glimlach om de mond te toveren. Het zijn inderdaad prachtige fotogenieke beesten die zich soms gewoon laten aaien, al moet je dan wel oppassen dat ze hun kop met die scherpe hoorns niet plotseling bewegen. Toch zal ik het niemand aanraden, want als je op internet zoekt vind je toch een paar keer dat mensen worden aangevallen. Gelukkig zijn dat uitzonderingen, want over het algemeen zijn het doodgoeie lobbesen, precies zoals jij ze hebt neergezet.

    • Kijk, dat is nog eens fijn om voor een glimlach te zorgen, dat is ook precies de bedoeling!
      Het zijn inderdaad van die goeiige lobbesen, maar het is toch ook zeker wel oppassen geblazen ja. Ik ben ook eens bijna omver gewalst door een kudde die er van een super relaxte badsituatie ineens besloot en masse vandoor te gaan. En ik stond in de weg… nou ja, nét niet dus.

  4. Helga

    Ze blijven imponeren hè. Kom ze hier ( omgeving Oeverlanden, A’dam) regelmatig tegen en fiets er toch maar niet te dicht langs wanneer er kleintjes bij zijn.
    Heb ze hier nooit agressief gezien maar toch 1x op Texel rondom ingesloten en ik dorst ze niet te passeren.
    Uiteindelijk na een uur wachten , het werd al donker, toch met enkele andere wandelaars er langs geglipt waarop ze de achtervolging inzetten ;(
    Nog nooit zo hard gelopen ( haha) en vlg. mij hebben ze zich rot gelachen om ons.
    Ik fotografeer ze graag maar wel op gepaste afstand.
    Je hebt er weer een prachtige reportage van gemaakt, Noortje!.
    Lieve groet van Helga

    • Wat een leuke reactie Helga, en hoe herkenbaar ook. Ik heb ook wel eens de benen moeten nemen en ik kijk ook altijd wel uit dat ik niet té dichtbij kom, zeker niet met kleintjes nee! Maar wat een avontuur om dan nog een uur gevangen te zitten tussen die Hooglanders. En dan alsnog de benen nemen, haha, wat had ik dat graag gezien. Net als de harige jongens had ik waarschijnlijk ook heel hard gelachen 😉

    • They are like big teddy bears although you’d better not go and cuddle them 🙂
      But they are surely quite relaxed and kind, and not dangerous at all (keeping some distance!)
      Thank you Bente!

  5. I can’t read a word of Dutch, but figured out most of this delightful poem except ongevaarlijk. The photos are beautiful. ‘Mens met lens’ is grest line in any language!

    • I can imagine it looks like a poem but it’s actually a conversation between these hairy, lazy… uhhh… relaxed creatures. And they recognized me als ‘ongevaarlijk’ which means harmless! Thank you for your nice response!

  6. Blijven mooie beestjes om te fotograferen en je hebt er mooie dromerige plaatjes van weten te maken. Jammer van foto 2 dat je die “stomme” gele “bsn nummers” ziet 🙂 De andere hebben een betere kapper die de haar erover heen heeft getoupeerd 🙂

  7. Heerlijk wat een prachtige platen met dolle “tekst-ballonnetjes”…
    En het clubje waar Jolita het over heeft, ken ik ook al te goed: zulke zalige lieverds.
    Ook mijn Guusje -zeker geen bangerd- is terughoudend, en al helemaal als een van de kalveren in haar weer eens een ander speelkameraadje ontdekt !
    fijne Blog weer Noortje!

    • Ja, zo gek is het niet dat Diaz er wat bangig voor is. Maar hij begint lang, láng voor je bij ze in de buurt bent al op de rem te trappen, en hij doet hetzelfde bij schapenstipjes in de verte. Diaz is wel heul errug bang…

  8. Anneloes

    Wat een beertjes… Doodeng, onterecht denk ik. maar toch snap ik je Diaz wel
    Ik wil anders best wel een dagje op hem passen hoor. Bood ik tegen beter weten nog aan hihihi

Plaats een reactie

bluebrightly

Wanderings & Observations

Eveline Lenderink

op mijn werk rust copyright, wil je een foto gebruiken mail mij dan via de contactpagina

Santiago the Shepherd

“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”

Sherry Felix - port4u

Artist, Photographer and Computer Tutor/Tech

Yemrev Kiekt

...meestal in de natuur, soms in een donkere stad...

schrijfselsvanmij

kleine dingen die me zoal bezig houden

willy huisman

fotografeert & schrijft verhalen en gedichten

Russels Lof

RusselsLof is een lofzang op het leven, in woord en beeld. Leuk dat je komt kijken op mijn blog; hopelijk geniet je met me mee!

Matroos Beek

Grensgevallen

jhoudephotography

Simply photography

Deborah Hamar

Just me . . .

fotografie Sjoukje

Er is zoveel moois te zien en het is geweldig om dat vast te leggen met mijn camera.

paard-en-mens

Een persoonlijke zoektocht naar de relatie tussen paard en mens.

pix & kardz

squeezing the moment, sharing the joy